Categories: SAĞLIK

Lütfen Suyumuzu Koruyalım!

Rize İl Sağlık Müdürlüğünden açıklama!
Çoğrafi özellikleri sebebiyle oldukça yağış alan ilimizde son günlerde havalarında sıcak gitmesiyle de beraber ishal başta olmak üzere özellikle içme suyu ile buluşabilen hastalıklarda kısmi artışlar gözlenmektedir.
Müdürlüğümüzce mahalle ve köylerde yaptığımız denetim ve çalışmalarda ne yazık ki su depolarımızın birçoğunun içlerinin fayans vb. olmadığı, havalandırma bacalarının bulunmadığı, depo kapaklarının açılmaması için betonlandığı tespit edilmiştir.

Tüm bu durumların çok daha kötüsü uzun süre depolar temizlenmediğinden depo diplerinde ciddi miktarda çamur oluştuğu ve havasız kaldığından dolayı da kokuştuğu görülmüştür. Böylesi uygunsuz depoda bekleyen suyun ne kadar temiz olursa olsun

kirlenmemesi mümkün değildir. Yine fare gibi kemirgen hayvanların kendileri veya son derece tehlikeli olan idrarları da bu tür korunaksız, bakımsız sularla temas edebilir. Dolayısıyla bu suyu kullanan vatandaşlarımızın hastalanmamasını beklemek ne yazık ki gerçekle bağdaşmayan iyimserlik olacaktır.
-Lüften su depolarımızı temizleyelim
Son derece önemli olan konuyla ilgili tüm mahalle ve köy depolarımızın içlerinin en azından iki ayda bir temizlenmesi vatandaşlarımıza yapacağımız en büyük görev ve hizmetlerin başında gelmektedir.

Bu sebeple tüm kıymetli muhtarlarımızı mahalle ve köy halkı ile birlikte su depolarını temizlemeye davet ediyoruz. Muhtarlarımız talep ettiği taktirde de Merkez ve İlçelerimiz de bulunan Çevre Sağlığı Teknisyenlerimiz temizlik çalışmalarına katılıp teknik destek

vereceklerdir. Unutulmamalıdır ki köyün, mahallenin suyunun temizliği yolunun asfalt ve betonunun durumundan çok daha önemlidir.
İlimizin büyük kısmına hitap eden Andon içme suyu şebekesi ise düzenli bir şekilde arıtılıp klorlandığından dolayı güvenilir, temiz içme suyudur. Vatandaşlarımız bu şebeke suyunu güvenle kullanabilirler. Müdürlüğümüzce sürekli kontrol analizleri yapılan bu su temiz olmasına rağmen yine de su kesintilerinden sonra ilk gelen suyun kullanılmaması için vatandaşlarımızı uyarıyoruz, çünkü şebekede olabilecek çatlaklar boru içi suyun boşalması durumunda negatif basınç oluşturarak boru dışındaki çevresel suyu boru içine çekilmesine sebep olacaktır.

,Yine site ve apartman depolarının kullanılması durumunda bunların da düzenli aralıklarla temizlenmesi gerekmekte olup bina sakinlerimizin özellikle yöneticilerini bu konuda uyarmaya ve teşvik etmeye davet

ediyoruz.
-Suyumuza dikkat edelim
Su sağlığıyla ilgili yapılacak her türlü iyileştirme çalışmalarında İl Sağlık Müdürlüğü ilgili tüm personeli ve imkanları ile yönetici, muhtar ve vatandaşlarımızın yanında olacaktır. Sorumlu yönetici, muhtar ve vatandaşlarımızı bu konuda seferberliğe davet ediyoruz.
Kafkasya Haber

Recent Posts

ÇAYKUR Kuru Çay Pazarında Yüzde 50 Barajını Aştı

Türkiye'nin lider çay markası konumundaki ÇAYKUR, kuru çay pazarındaki büyümesini sürdürüyor. Dünyanın önde gelen veri…

29 dakika ago

Çaykur Rizespor’un Yeni Sezon Kamp Programı Belli Oldu

Çaykur Rizespor, 2026-2027 sezonu hazırlık programını açıkladı. Yeşil-mavili ekip, yeni sezon mesaisine 1 Temmuz'da Rize'de…

32 dakika ago

Yıldırım Ailesinin Acı Günü

Rize'nin Kalkandere ilçesinin tanınmış ailelerinden Yıldırım Ailesi, büyük bir acıyla sarsıldı.

37 dakika ago

Salarha-Küçükçayır Yolu İçin Tepki: “Çalışmalar Hızlandırılmalı”

Rize'nin Salarha Vadisi'nde yapımı devam eden Salarha-Küçükçayır yolu, bölge halkının tepkisini çekmeye devam ediyor. Vatandaşlar…

42 dakika ago

Kamu Alımlarında Şeffaflık Çağrısı: “Her Kuruşun Hesabı Millete Verilmeli”

Saadet Partisi Rize İl Başkanı Av. Muhammet Kaçar, kamu alımları sistemine ilişkin yaptığı açıklamada, şeffaflık,…

47 dakika ago

BAŞKAN METİN’DEN ÖRNEK DAVRANIŞA ANLAMLI HEDİYE

Rize Belediye Başkanı Rahmi Metin, hasta bir çocuğun tedavisine destek olmak için bisiklet hayalinden vazgeçen…

50 dakika ago