Categories: RİZE

RİZE BELEDİYESİNE “SIFIR ATIK BELGESİ” VERİLDİ

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan tarafından himaye edilen, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yürütülen ‘Sıfır Atık’ projesi kapsamında şehrimizde çalışmalar devam etmekte.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yürütülen ‘Sıfır Atık’ projesi kapsamında yönetmeliğin çıktığı tarihten itibaren Rize Belediyesi şehrimizde gayretli çalışmalar yürütmekte, halkın bu konuda bilgilendirilmesi için okullarımızda çeşitli eğitimler ve kampanyalar yürütmektedir.

Sıfır Atık Yönetmeliği kapsamında; Rize Belediye Başkanlığı tarafından hammadde ve doğal kaynakların etkin yönetimi ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda atık yönetimi süreçlerinde çevre ve insan sağlığının ve tüm kaynakların korunmasını hedefleyen sıfır atık yönetim sistemi kurulması tamamlandı.

Rize Belediyesi, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından “Sıfır Atık Belgesi” almaya hak kazanan öncü belediyelerden birisi oldu.

Kurulan sıfır atık yönetim sistemi ile İlde oluşan evsel atıklar ile geri dönüşebilen (cam, kağıt, plastik, metal) atıkların ayrı toplanması için Şehrimizde 346 atık noktasında, 1358 atık kutumuzla toplama sistemi oluşturulmuş, 1. Sınıf Atık Getirme Merkezi kurulmuş ve 3 adet Mobil Atık Getirme Merkezi cadde ve sokaklara yerleştirilmiştir. Mobil atık getirme merkezlerinde Elektronik, Kağıt, Plastik-Metal, Cam, Tekstil Atıkları, Bitkisel Atık Yağlar ve piller ayrı toplanabilmektedir.  Ayrıca tekstil atıkları için 102 noktaya toplama ekipmanları yerleştirilmiştir.

Sıfır Atık çerçevesinde çevre ve insan sağlığını olumsuz yönde etkileyen atık ilaçlar için 10 adet eczanede atık ilaç toplama noktası oluşturulmuştur.   Bu sayede vatandaşlarımız eczanelere geldiklerinde ilaç atıklarını bu kutulara atabilirler.

Öğrencilerimizde farkındalık oluşturmak adına;

•             Okul bahçelerine 298 adet pankart,

•             Okul koridorlarına, sınıflara toplamda 1956 adet afiş,

•             Üst geçitlere uygun 10 adet afiş,

•             Bilboard ve raket çalışması yapılarak kampanya duyurusu yapılmıştır.

Rize Merkez’de 2021-2022 Eğitim – Öğretim yılında “Rize Senin” projesiyle ilkokul, ortaokul, lise ve anaokullarında toplamda 51 okul, 25000 öğrenci, 75.000 veliye çevre ve sıfır atık eğitimleri verilmiştir. Kampanya dâhilinde 27.000 konut, 3958 adet işyerine ulaşılmıştır. 48 adet okulda 27 bin adet öğrenciye 6 ay boyunca 210 saati bulan sıfır atık eğitimleri verilmiştir.

Kafkasya Haber

Recent Posts

Akıntıya Karşı Yüzmeyi Öğreten Balık

Bazı dersler sınıfın duvarları arasında verilmez. Bir kitap sayfasına sığmaz, bir sınav sorusuna indirgenemez. Bazı…

4 saat ago

RTEÜ’de Mezuniyet Coşkusu

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi 2025-2026 Akademik Yılı Mezuniyet Töreni Rize Yenişehir Kapalı Spor Salonu’nda gerçekleştirildi.

4 saat ago

ARHAVİ’DEN OLİMPİYAT YOLCULUĞUNA İLK ADIM…

Arhavi’nin gururu, Arhavi Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü sporcusu ve Halk Eğitim Merkezi Açık Lise…

4 saat ago

Trabzon Büyükşehir’den Aşure İkramı

Trabzon Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayı dolayısıyla düzenlediği etkinlikte yaklaşık 3 bin vatandaşa aşure ikramında bulundu.

4 saat ago

Rizeli Judocular Hedef Avrupa Ve Balkanlar!

19-21 Haziran 2026 tarihleri arasında Hatay’da düzenlenen Yeşilay Yıldızlar Türkiye Judo Şampiyonası’nda Rizeli sporcular fırtına…

4 saat ago

Çaykur Rizespor’a 1,8 Milyar TL’lik Harcama Limiti! Transferde Eli Güçlendi

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Kulüp Lisans Kurulu, 2026-2027 sezonu Süper Lig takım harcama limitlerini açıkladı.…

4 saat ago