Categories: EKONOMİRİZE

KORONA ÇAY TÜKETİMİNİ ARTIRDI

Rize Ticaret Borsası Başkanı Mehmet Erdoğan, pandemi sürecinde evde çay tüketiminin arttığını belirterek, ‘Pandemide kahvehane, çay ocaklarının kapanmış olması açısından değerlendirdiğimiz zaman, yine de çay sektörü üretimden de tüketimden de kaybetmedi. Ev dışı tüketimden eksilen tüketim miktarı ev içinde tüketilen miktara yansıdı” dedi.

Türkiye’de kişi başı tüketim miktarı 3,5 kilogramdan 4 kilograma çıkarken, geçen yıl üretilen 275 bin ton kuru çayın tamamı tükendi.

Dünya Çay Komitesi’nin hazırladığı ‘Dünya Çay Raporu’ sonuçlarına göre, yılda kişi başı en çok çay tüketen ülkeler sıralamasında ilk sırada yer alan Türkiye’de korona virüs salgını sürecinde sokağa kahvehane ve çay ocaklarında tüketim azaldı. Ancak, korona virüs tedbirleri kapsamında getirilen sokağa çıkma yasaklarında evde kalınan sürelerde tiryakilerin çay tüketimi zirveye ulaştı. Türkiye’de kişi başı tüketim miktarı 3,5 kilogramdan 4 kilograma çıkarken, geçen yıl üretilen 275 bin ton kuru çayın tamamı da tüketildi.

‘EVDE ÇAY İÇİMİ ARTTI’

Rize Ticaret Borsası Başkanı Mehmet Erdoğan, pandemi sürecinde evde çay tüketiminin arttığını belirterek, ‘Pandemide kahvehane, çay ocaklarının kapanmış olması açısından değerlendirdiğimiz zaman, yine de çay sektörü üretimden de tüketimden de kaybetmedi. Ev dışı tüketimden eksilen tüketim miktarı ev içinde tüketilen miktara yansıdı. İnsanlarımız evin içerisinde çay içtiler. Geçen yıl üretmiş olduğumuz 275 bin tonluk kuru çayın tamamı tüketildi. Çok az miktarı stok olarak kaldı. Dünyada kişi başına çay tüketiminde birinci sıradayız. Yaklaşık kişi başına tüketim miktarımız da 4 kilograma çıktı. Çayın içerisindeki tein ve kateşin bulunmasından dolayı uyarıcı özelliği beynin daha fazla çalışmasını, zihin aktivitesinin daha fazla olmasını sağlıyor. Günde en az çay tüketen insan bile 3-5 bardak çay içiyor. Çay içen insan daha enerjik heyecanlı olurken, çay içmeyen insan daha yavaş’ dedi.

‘BOŞ ZAMANIN İÇECEĞİ ÇAY’

Çayın milli içecek olduğunu söyleyen Abdulkadir Yağcı, ‘Çaya çok düşkün değilim ama yine de günde 10 bardak çay içerim. Çayı milli içeceğimiz gibi düşünüyorum. Keyifli bir ortam bulduk mu mutlaka çayımızı içeriz’ dedi.

’30 BARDAK İÇENLER VAR’

Adem Cansız da, ‘Günde 30 bardağa yakın çay içiyorum. Çayı çok seviyorum, içmediğim zaman bir eksiklik hissediyorum. Pandemi sürecinde de evde kaldıkça daha fazla çay içtik’ ifadelerini kullandı.

İyi bir çay tiryakisi olduğunu söyleyen Esra Çolak, “Çay benim için olmazsa olmaz. Canım sıkıldıkça çay demler içerim. Bir muhabbet ortamı varsa bu kesinlikle çaysız olmaz. İyi bir çay tiryakisiyim, bulduğum her yerde çay içerim? diye konuştu.

ESİN BAYRAK

Kafkasya Haber

Recent Posts

SP lideri Arıkan:”NATO, Küresel Sömürü Sisteminin Kolluk Gücüdür!

Saadet Partisi Genel Başkanı Mahmut Arıkan, TBMM’de gerçekleştirilen grup toplantısında konuştu.

1 saat ago

Sahil turu faciayla bitti: 3 ölü

Rize’de Karadeniz Sahil Yolu’nda tur atan 4 genç kızın otomobili, aşırı hız nedeniyle virajı alamayınca…

1 saat ago

Rize Belediyesi Spor Kulübü, TFF Gelişim Ligleri’nde Mücadele Edecek

Rize Belediyesi Spor Kulübü, 2026-2027 sezonunda TFF Gelişim Ligleri U19, U17 ve U16 kategorilerinde mücadele…

1 saat ago

Recep Uçar’dan Taraftarı Heyecanlandıran Transfer Müjdesi: “Perşembe Gününden İtibaren Güzel Haberler Gelecek”

Süper Lig'de yeni sezon hazırlıklarını sürdüren Çaykur Rizespor'da gözler transfer çalışmalarına çevrilirken, Teknik Direktör Recep…

1 saat ago

BAŞKAN TALİMAT VERDİ, ZABITA SAHAYA İNDİ! AYDER’DE KALDIRIMLAR YAYALARA KALDI

AYDER YAYLASI'NDA DÜZENLEME HAMLESİ KALDIRIMLAR YAYALARA KALDI 

2 saat ago

Rize’de Uyuşturucu Operasyonu: 7 Şüpheli Tutuklandı, Kilolarca Bonzai Üretilebilecek Hammadde Ele Geçirildi

Rize İl Emniyet Müdürlüğü ekiplerince uyuşturucu madde ticaretine yönelik yürütülen operasyonlarda 12 şüpheli hakkında adli…

2 saat ago